TITLE

DESCRIPTION

Informacje

Zielona szkoła „Pod Żaglami”

Termin: -21. 25.05. 2018 r.

Środek transportu: autokar

Zakwaterowanie: łodzie żaglowe klasy TES 32 Dreamer i Antila 27

Wyżywienie: wachty przygotowują jedzenie we własnym zakresie na łodziach

Opiekunowie: wychowawcy klas oraz dodatkowi nauczyciele w zależności od ilości uczestników.

Cele i założenia programowe

  • Integracja grupy
  • Działania wychowawcze związane z kształtowaniem poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i innych
  • Rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów regionem Wielkich Jezior Mazurskich
  • Kształtowanie postawy szacunku dla dziedzictwa kulturowego
  • Efektywne współdziałanie w grupie
  • Zaznajomienie uczniów z najważniejszymi obiektami i zabytkami regionu Wielkich Jezior Mazurskich w rejonie prowadzenia rejsu
  • Rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska naturalnego
  • Kształtowanie poczucia piękna i zasad właściwego gospodarowania zasobami przyrody
  • Przekonanie o potrzebie tworzenia rezerwatów, parków krajobrazowych, parków narodowych, ochronie gatunkowej roślin i zwierząt
  • Kształtowanie ważnych umiejętności życiowych: życzliwości, empatii, tolerancji i otwartości
  • Poszerzenie wiedzy o znaczeniu racjonalnego odżywiania się, radzenie sobie z przygotowaniem zdrowych posiłków dla siebie i kolegów (edukacja prozdrowotna).
  • Wzmocnienie pozytywnego obrazu samego siebie
  • Prezentacja zdrowego trybu życia bez nałogów

Metody i formy realizacji

  • Oparte na słowie (opowiadanie, pogadanka, dyskusja)
  • Oparte na obserwacji (zajęcia w terenie, na szlaku turystycznym, zwiedzanie ciekawych, historycznych miejsc)
  • Oparte na działaniu (zajęcia integracyjne grup, gry zespołowe, praca z mapą, szkice w plenerze, dokumentowanie, fotografia)
  • Aktywizujące (zajęcia sportowe, konkursy, praca twórcza w grupach, projekt)

Program działań wychowawczych opracowany do zrealizowania na Zielonej Szkole

1. Wskazanie piękna obecnego w przyrodzie.

2. Budzenie zainteresowań najbliższym otoczeniem.

3. Ukazywanie zależności stanu środowiska od działalności człowieka.

4. Stworzenie warunków do kształtowania zachowań sprzyjających zdrowiu i

bezpieczeństwu.

5. Propagowanie zdrowej i bezpiecznej turystyki.

6. Umiejętność zachowania się w różnych miejscach publicznych.

7. Odkrywanie wartości ogólnoludzkich.

W efekcie podjętych działań uczeń powinien:

●      próbować odkrywać i definiować wartości (przyjaźń, koleżeństwo, odpowiedzialność)

●      stosować odpowiednią argumentację;

●      zachęcać innych do działań zgodnych z ogólnoludzkimi wartościami;

●      nauczyć się dobrej organizacji pracy, systematyczności i pracowitości

Założenia rejsu:

Wyjazd prowadzony będzie w formie rejsu żeglarskiego po Wielkich Jeziorach Mazurskich. Wszystkie łodzie są  dziesięcioosobowe. W skład jednej wachty wchodzi  ośmiu uczestników i jeden sternik oraz nauczyciel, w przypadku gdy sternik posiada uprawnienia pedagogiczne może pełnić rolę nauczyciela i sternika. Łodzie posiadają pełne wyposażenie: silnik zaburtowy, środki ratunkowe, kuchenkę gazowa, zlew, WC, oraz światło. Zakwaterowanie oraz wyżywienie na łodziach.  Każda wachta samodzielnie przygotowuje sobie jedzenie (śniadanie i obiadokolację).

Proponowana trasa rejsu: jeziorami: Niegocin, Kisajno, Dargin, Dobskie, Mamry, Święcajty, Kisajno - Łabędzi Szlak, Tajty, Niegocin.

Dzień tygodnia
Plan
Dzień pierwszy 21.05.2018
Zbiórka w szkole: 8.00 / Wyjazd do Giżycka 8.30

Przyjazd na miejsce

●        podział na wachty, przydział instruktorów i łodzi

●       zapoznanie z planem rejsu, mapa Wielkich Jezior Mazurskich

●       budowa łodzi żaglowej, kierunki pływania, locja, zasady bezpieczeństwa podczas żeglugi

●       zapoznanie ze słownictwem fachowym w języku angielskim

●       powierzchnia żagli

Obiad: 15.00

Zajęcia w wachtach – 16.00

Gra terenowa na terenie miasta  Giżycka  połączona ze zwiedzaniem miasta. 18.00-20.00

Kolacja: 20.30

Cisza nocna 22.00

dzień drugi 22.05.2018

Pobudka 8.30

Śniadanie  -9.00

Wypłyniecie 10.30

●       przedstawienie planu projektu  „Dziennik pokładowy” , podział ról w projekcie, harmonogram pracy

Przybycie do portu w Sztynorcie 16.00

Obiadokolacja 17.00 – 18.00

●       zwiedzanie  Dworu Lichendorfów w Sztynorcie

●       gra terenowa

Cisza nocna 22.00

dzień trzeci 23.05.2018

Pobudka 8.30

Śniadanie   9.00

Wypłyniecie  w kierunku Mamr10.30

Przepłyniecie przez Mamry nad Kanał Mazurski zwiedzanie Bunkrów z okresu II Wojny Światowej

●       film jako produkt kultury, kino amatorskie

●       przedstawienie scenariusza filmu, przygotowanie do nagrania

Przybycie do plaży w Harszu  17.00

Obiadokolacja 17.30 – 18.30

Gra terenowa, ognisko-  19.30 – 21.30

Cisza nocna 22.00

dzień czwarty 24.05.2018

Pobudka – 8.30

Śniadanie  - 9.00

Wypłyniecie 10.30

●       WordMapping – przyroda, środowisko naturalne

●       pocztówka do rodziców

●       Dziennik  pokładowy – materiały projektowe

Przybycie do AZS Wilkasy  16.00

Obiadokolacja 17.00 – 18.00

19.00-21.00- wyjście na basen w Wilkasach

Cisza nocna 22.00

dzień piąty 25.05.2018

Pobudka – 8.30

Śniadanie  - 9.00

Przepłynięcie do Giżycka do portu macierzystego 12 00

14.00 Uroczyste zakończenie rejsu,   wyjazd od Legionowa

Powrót do Legionowa– szkoła ok. godz. 18.00

Koszt rejsu przy grupie to 700 zł od osoby (podana cena obejmuje: transport, wynajęcie łodzi żaglowych, opiekę sterników, wyżywienie, opłaty portowe, ubezpieczenie, opiekę wychowawcy –nauczyciela ze szkoły w liczbie -  zależności od ilości wyjeżdżających dzieci ze szkoły.

Co wziąć ze sobą na rejs:

śpiwór, poduszka

okulary przeciwsłoneczne

latarka

czapka z daszkiem i czapka ciepła


 


KONSULTACJE 

 


DZIEŃ DOBREGO SŁOWA

13 września  kl. VIa

13 października kl. VIb

13 listopada kl. Va

13 grudnia kl. Vb

12 stycznia kl. IIIa

13 lutego kl. IIIb

13 marca kl. II a

13 kwietnia kl. I

14 maja kl. IVb

13 czerwca kl. IVa

Wyjazd do Energylandii

Termin: 10-11 maja 2018 r.

- 1 nocleg w opcji HB (dwudaniowa obiadokolacja, nocleg, śniadanie ) w Ośrodek Wypoczynkowy River Park w Zatorze ul. Parkowa 8 , 32-640 Zator www.riverpark.com.pl

Zakwaterowanie w domkach 4-os premium (w cenę wliczone jest również ogrzewanie domków (kominek elektryczny), pościel i ręczniki). http://www.riverpark.com.pl/galeria/

- Wstęp do Parku Rozrywki Enegylandia w Zatorze. W ramach biletu wstępu dzieci otrzymują voucher na frytki i napój.

- autokar jest już zarezerwowany

- Ubezpieczenie szkolne obejmuje ten wyjazd. (Chyba, że chcą Państwo wykupić dodatkowe?)

- Wyjazd jest ustalony na godz. 8.00 spod naszej szkoły 10 maja, a powrót w godzinach wieczornych 11 maja.

- W drodze do Zatoru zajedziemy do Krakowa na zwiedzanie Wawelu i Rynku Starego Miasta.

Łączny koszt wyjazdu (nocleg + bilet + autokar) 250 zł. od dziecka. 

- Proszę o zaopatrzenie dzieci w kieszonkowe na obiad drugiego dnia. W Enegylandii jest możliwość zjedzenia domowego obiadu lub w wersji fast food.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress